wz
Zpět na DeDyho WEB
 

Fortress Forever – modifikace pro Half-Life 2.

Popisovaná verze 2.0 vydaná 15. 2. 2008 – www.fortress-forever.com

Jedná se o modifikaci, která si klade za úkol zvěčnit stařičký Team Fortress Classic, který běžel na enginu Half-Life 1. Byl to počin opravdu povedený a já ho tehdy hodně hrával s přáteli. Pojďme si ale položit jednu zásadní otázku. Je třeba v dnešní době předělávat starý herní koncept do nového kabátu?

Hlavní rysy hry:
Kopie Team Fortress Classic v novém kabátu.

 
   
 
   
 

Prvně si dovolím sepsat trochu historie Team Fortress Classic (TFC), který vyšel v roce 1999 jako rozšíření multiplayeru pro Half-Life 1. Byla to jedna z prvních her, kde jsem měl možnost si vybrat z několika povolání za účelem týmové spolupráce, z čehož jsem byl taky náležitě nadšen. V podstatě HL1 tak ukázal svou sílu a dost tím na sebe upozornil. Byl to první krůček k jeho slávě, kterou mu ještě tentýž rok nezapomenutelně započal Counter-Strike, který byl společně s Unreal Tournament dle mě největším konkurentem na trhu. Tehdejší hry byly založeny na rychlých pohybech a drtivě vítězil ten hráč, který měl velmi rychlé reakce, které doprovázel zatraceně dobře nacvičenými akrobatickými manévry. Pohyby hráče se tak daly srovnávat snad jen se Supermanem, jenž nemusel nijak zásadně týmově spolupracovat. TFC tak najednou přinesl do hry nutnost, aby postava HW Gay - který byl sice pomalý, za to nesl smrtonosný rotační kulomet - byl ze zadu krytý odstřelovačem a léčený doktorem. V té době se na přiblížení realitě moc nehledělo. Zbraně střílely kulky, které byly viditelné jako malé trojúhelníky a při pohybech myší vytvářely efektní dráhu letu. A právě tyto herní vlastnosti si klade za úkol Fortess Forrever zachovat, přitom do nich přinést nové herní myšlenky a navíc zaujmout a bavit hráče.

Je reálné, aby to někdo v dnešní době hrál? Já říkám, ano je. V podstatě se jedná o poměrně dost ukázněné hráče, kteří hrají tak jak by měli a nedělají žádné hlouposti, které jen kazí zážitek spoluhráčům. Jsou to lidé, kteří jsou vděčni, že někdo inovoval to co oni měli rádi a snaží se zachovat ty staré dobré časy. Proto je těžké z pohledu dnešního náročného hráče říci, zda je Fortress Forever dobrý či špatný. Já osobně to říci nedokážu, protože FF zachovává vše původní a tedy i velmi dobré. Navíc k tomu přidává inovace a hlavně mapy, kterých je opravdu dost. Jediný problém map vidím v tom, že zachovávají stařičké zrcadlení základen, včetně dlouhých nepřehledných chodeb, ve kterých je těžké se zorientovat a najít správný směr. Bohužel jsem u FF nedokázal znovu přijmout rychlé a zběsilé běhání hráčů, kteří se mi mihotali před zaměřovačem a trvalo mi poměrně dost dlouho, než jsem dokázal někoho trefit. Prostě jsem už zestárl a mé reflexi taktéž. Já tvrdím, že člověk ve hrách hledá nejen zábavu, ale i jistou formu moudrosti, kterou v nich poznáváním nabývá. Jelikož mi FF nemůže novou moudrost nabídnout, tak ji hrát nebudu. Ale také ji nebudu hanit či oni psát, že je špatná, protože jsou lidé, které ta hra baví a něco jim dává.

Verdikt:
Fortress Forever je velmi dobře udělaná kopie starého herního konceptu ve vylepšené grafice. Přitom se snaží o inovace, které nijak zásadně nemění to původní, co tolik hráčů bavilo a baví. Jestli je to dobře nebo špatně, je třeba vyzkoušet sám na sobě a pokud to někoho nezaujme, neměl by hned říkat, že je to špatná modifikace jen proto, že její herní koncept je zastaralý.

Hodnocení:   (3/5)

 
Plusy:
Zachovává původní hratelnost a herní koncept
Mínusy:
Zachovává původní hratelnost a herní koncept
Zpět na DeDyho WEB